درک مطلب صفحه 103 فارسی ششم

درک مطلب صفحه 103 فارسی ششم

فارسی پایه ششم

جواب درک مطلب درس 16 فارسی ششم صفحه 103

سوال:

1- سه مورد از فایده های قصه خواندن را بیان کنید.

2- چرا باید در آغاز و پایان نوشته از شاعر یا نویسنده ی آن یاد کرد؟

3- اگر بخواهید قصه ای برای خواندن انتخاب کنید چه ویژگی هایی را برای آن در نظر می گیرید؟

4- چه شباهت هایی بین حکایت گویی و نظم خوانی وجود دارد؟

پاسخ:

1) یادآوری از گذشته و آگاهی بیشتری در مورد پیشینیان 2) کسب تجربه 3)  بیشتر شدن اعتقاد انسان ها نسبت به خداوند

2- احترام گذاشتن به شاعر یا نویسنده آن نوشته

3- ایجاد نقاط مجهول برای کنجکاوی کسی که قصه را می شنود – پشت سر هم بودن و داشتن پیوستگی – تخیلی کردن قصه

4-

طریقه حکایت گویی:

قصه‌گویی، روشی مؤثر در آموزش مفاهیم پیچیده است. یافته ها حاکی از تأثیر مثبت قصه‌گویی نسبت به سخنرانی های معمولی در افزایش دانش است از این رو می تواند در آموزش مفاهیم پیچیده مورد استفاده قرار گیرد. قصه‌گویی یکی از روش‌های آموزشی است که می‌تواند بدون اینکه سن مخاطب، موضوع آموزشی یا سطح یادگیری کاربرد آنها را محدود سازد، بکار رود. قصه گویی در کشور ما سابقه ای بس دیرینه و قدیمی دارد ، اما نفوذ عوامل و وسایل ارتباط جمعی و علاوه بر آن مسائل خاص حوزه های شهرنشینی ، موجب شده تا نقش قصه گویی در طول دوران و به ویژه در نظامهای آموزشی کم رنگ شود.

طریقه نظم گویی: اول اینکه وزن آهنگ شعر را رعایت کنیم دوم شعری که انتخاب میکند برای مخاطب تاثیرگذار و آموزنده باشد سوم در صورتی که بیتی را میخواند و معنی آن برای دیگران نامعلوم بود آن را توضیح دهد چهارم طوری ابیات را بیان کند که مخاطب را خسته نکند پنجم در آخر شعر از تخلص شاعر استفاده نماید.

پاسخ درک مطلب صفحه 103 فارسی ششم دبستان

اخطار:

کپی برداری از مطالب در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *