فعالیت 1 صفحه 109 نگارش یازدهم متن زیر را با حفظ زبان نویسنده خلاصه کنید

فعالیت 1 صفحه 109 نگارش یازدهم متن زیر را با حفظ زبان نویسنده خلاصه کنید

فعالیت 1 صفحه 109 نگارش پایه یازدهم متن زیر را بخوانید و با حفظ زبان نویسنده آن را خلاصه کنید

فعالیت 1 صفحه 109 نگارش یازدهم متن زیر را با حفظ زبان نویسنده خلاصه کنید

فعالیت صفحه 109 نگارش 11 با حفظ زبان نویسنده خلاصه کنید

سوال:

ژان پیاژه، دانشمند سوئیسی، یکی از پژوهشگران بنام در زمینه رشد کودک است، هر چند پژوهش های نخستین وی دربارۀ زیست شناسی انجام گرفته است. او در آغاز علاقه چندانی به روان شناسی و آموزش و پرورش نشان نمی داد. درحقیقت، او به شناخت شناسی (دانش شناسی) ژنتیک یا مطالعه چگونگی تحول دانش در انسان علاقه مند بود.

پیاژه از راه جمع آوری اطلاعات دربارۀ رفتارها و اندیشه های کودکان درصدد بود به شناسایی اعمال و افکار کودکان و بزرگسالان، دست یابد. به سخن دیگر، پیاژه می خواست منشأ و چگونگی تکامل دانش را در نوع بشر مطالعه کند و به همین منظور چگونگی رشد شناخت را در کودکان وسیله قرار داد

فرض پیاژه این بود که اگر بتواند بفهمد که چگونه دانش در ذهن کودکان ساخته می شود، آنگاه خواهد فهمید که دانش چیست؛ زیرا ساختمان دانش، ماهیت آن را نشان می دهد؛ درست همان طور که ساختمان صندلی، موادی را که صندلی از آن ساخته شده است، نشان می دهد.

خلاصه نویسی:

یکی از پژوهشگران در زمینه رشد کودکان ژان پیاژه است. او دانشمندی اهل سویس است. هدف او از این زمینه این بود که منشا و چگونگی تکامل دانش را مطالعه کند.

فرض پیاژه بر این بود که اگر بتواند بفهمد که چگونه دانش در ذهن کودکان ساخته و شکل می گیرد آنگاه میتواند بفهمد که دانش چیست.

خلاصه نویسی با حفظ زبان نویسند صفحه 109 نگارش 11

انشا صفحه 109 از درس 6 نگارش پایه یازده

 

گردآوری توسط: مرجع انشا ensha.org

اخطار:

کپی برداری از مطالب “مرجع انشا” در سایت ها و وبلاگ ها ممنوع می باشد در صورت مشاهده مراتب به سایت ساماندهی و همچنین به DMCA Report از طریق گوگل گزارش داده خواهد شد. استفاده در مدارس و مکان های آموزشی هیچ مانعی ندارد.

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *